Kysyisin ihan sellaista asiaa että miten voisi löytää samantyylisiä kirjailijoita? Olen yrittänyt etsiä Jari Tervon kaltaisia kirjailijoita, mutta en ole…

Kysytty

Moi, kysyisin ihan sellaista asiaa että miten voisi löytää samantyylisiä kirjailijoita?
Olen yrittänyt etsiä Jari Tervon kaltaisia kirjailijoita, mutta en ole löytänyt.
Onko teillä antaa mitään vinkkejä siihen että miten voisi löytää samankaltaisia kirjailijoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jari Tervon tuotantohan on hyvin laaja, aiheet ja teemat ovat moninaiset ; huumorilla väritettyjä tarinoita rovaniemeläisistä pikkurikollisista ja tavallisista ihmisistä, Suomen itsenäisyyden ajan poliittista historiaa, oman suvun ja lapsuuden kuvausta, huomioita ja kritiikkiä nykypäivän Suomesta, ajan teemoista ja puheenaiheista muun muassa.

Tervon romaaneissa yhtenä teemana on monesti elämän arvaamattomuus, tavallisille ihmisille tapahtuvat yllättävät traagiset käänteet. Pintataso on usein koominen, mutta syvemmällä ollaan tekemisissä elämän suurten kysymysten kanssa.

Kannattaisi ainakin kokeilla seuraavia kirjailijoita : Mikko-Pekka Heikkinen, Veijo Meri, Kari Hotakainen, Jukka Komppa, Miika Nousiainen, Tuomas Kyrö, Jari Järvelä, Juha Seppälä ja John Irwing.