Kysyisin asiaa nettivarauksista. 1. Mitä tarkoittaa "matkalla noutopaikkaan"?

Kysytty

Kysyisin asiaa nettivarauksista.
1. Mitä tarkoittaa "matkalla noutopaikkaan" Ymmärsin asian niin ettei se vielä ole noutopaikassa. Vasta tulossa sinne ?
2. Kun kirja on noudettavissa tuleeko siitä tieto varaajalle?
3. Voiko lainan uusia myös netissä?.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matkalla noutopaikkaan tarkoittaa, että kirja on tulossa jostakin toisesta Vaski-kirjastosta noutopaikkaasi, esimerkiksi Turun pääkirjastoon. Ei siis vielä ole tullut sinne.

Kun kirja on noudettavissa, saat ilmoituksen valitsemallasi tavalla joko tekstiviestinä, sähköpostina tai kirjeenä. Tekstiviesti on nopein.

Lainan voi uusia netissä 5 kertaa, jos kirjalla ei ole varauksia. Mene Vaskin etusivulta oikeasta yläkulmasta https://vaski.finna.fi/ kohtaan Kirjautuminen ja anna kirjastokortin tunnuksesi ja PIN-koodisi ja mene kohtaan Lainat. Voit valita kaikki lainat tai klikata ne, jotka haluat uusia. Jos kirjasta on varauksia, vieressä on teksti "ei voi uusia".