Kysyin vähän aikaa sitten Sweet Valley High-kirjoista, haluaisin kysyä lisää: Montako niitä on siis virallisesti ilmestynyt englannin kielellä? Ja siitä, kai…

Kysytty

Hei!
Kysyin vähän aikaa sitten Sweet Valley High-kirjoista, haluaisin kysyä lisää:
Montako niitä on siis virallisesti ilmestynyt englannin kielellä?

Ja siitä, kai tulossa olevasta 2012 SVH- elokuvasta: onko netissä enemmän tietoa siitä, missä? Ketkä tulisivat esittämään Elizabeth ja Jessica Wakefieldiä? Ja haluaisin myös muuta tietoa siitä jos on saatavilla...

Ja kun kirjasarjaan on ilmestynyt 6 trilleriä, niin luetaanko ne vasta 50 kirjan jälkeen, kun itse aloitin vasta niistä?

Ja onko tulossa mitään muuta vastaavaa kirjasarjaa tulevaisuudessa? Neiti Etsivät, So little timet, Penny, ja Nummelan ponitallit kun on jo luettu..

Pidän nettisivuja Nummelan ponitallista, haluaisin laittaa sinne vähän enemmän tietoa esim. onko Repen oikea nimi Repe ja onko tulossa kirja nimeltä Merihevonen?

Ja haluaisin tietoa enemmän Merja Jalosta (Virosta), vähän enemmän kuin Wikipediassa lukee...

Ja miksi Stephenie Meyer teki Aamunkoista viimeisen Twilight kirjansa? Ja siitä toisesta kirjasta Vieras, mistä se kertoo? Ja siitähän on kai tulossa elokuva, milloin?
Kiitos jos vastataan!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sweet Valley -kirjoista on ilmestynyt monia erilaisia sarjoja, jotka sijoittuvat päähenkilöiden eri elämänvaiheisiin. Sarjat ovat nimeltään Sweet Valley Kids (76 osaa) ja siihen liittyvät Super Snooper (7 osaa) ja Super Special (5 osaa); Sweet Valley Twins (118 osaa) ja siihen liittyvät Super Editions (14), Super Chillers (9) ja Manga Editions (4); The Unicorn Club (23); Team Sweet Valley (2); Sweet Valley Junior High (30); Sweet Valley High: Senior Year (48); Sweet Valley University (63) ja siihen liittyvä Thriller Editions (18); sekä vielä vain toiseen päähenkilöön keskittyvä Elizabeth-sarja (6). Varsinaisessa Sweet Valley High -sarjassa on yhteensä 143 osaa, ja siihen liittyvät lisäksi Manga Edition (13 osaa), Super Edition (12), Thriller Edition (11) ja Super Stars (5). Yhteensä on siis ilmestynyt peräti 607 sarjaan liittyvää kirjaa.

Elokuvan suunnittelu on niin alkuvaiheissa, ettei tietoa juuri ole vielä saatavilla, eikä näyttelijävalintoja ole tehty tai ainakaan julkistettu. Esimerkiksi tälle fanisivustolle kerätään (englanninkielistä) tietoa elokuvasta sitä mukaa kun sitä saadaan: http://www.svunlimited.net/movie.html.

Ainakin suomeksi trillerit ilmestyivät tavallisen sarjan kanssa yhtä aikaa, joten lukujärjestyksellä ei liene väliä.

Uusia kirjasarjoja ilmestyy koko ajan, mutta kovin kauas tulevaisuuteen meidän tietomme eivät yllä. Jo ilmestyneistä voisi vinkata sellaisia sarjoja kuin Hannah Montana, High School Musical ja Lizzie McGuire, sekä Cecily von Ziegesarin Gossip Girl, Ann Brasharesin Neljä tyttöä ja maagiset farkut jatko-osineen, Jaqueline Wilsonin Tyttöfrendit-sarja, Marilyn Kayen Replica-sarja sekä Helena Meripaaden Koirahullun päiväkirja. Hyviä lukuvinkkejä löytyy myös osoitteesta http://www.sivupiiri.fi/.

Nummelan ponitalli -sarjan Repelle ei ainakaan minun tiedossani ole muuta nimeä. Merihevonen-nimisestä Merja Jalon kirjasta ei ainakaan vielä ole meillä tietoa, mutta Bonnie Bryantilta löytyy samannniminen kirja, joka kuuluu Tallijengi-sarjaan - lukuvinkki siinäkin.

Merja Jalosta löytyy jonkin verran tietoa Sanojen aika -kirjailijatietokannasta osoitteesta http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-fi/etusivu/kirjailija.aspx?PersonId=….

Sen, miksi Twilight-sarja päättyi Aamunkoihin, taitaa tietää vain kirjailija itse. Stephenie Meyerin Vieras on science fiction -kirja, joka kertoo Maahan saapuvista muukalaisista. Ne asettuvat elämään ihmisten ruumiisiin, jolloin ihmisen oma mieli joutuu väistymään. Muukalaiset ovat valloittaneet jo melkein koko planeetan, vain pieni joukko ihmisiä pitää vielä puoliaan. Vaeltaja-niminen muukalainen istutetaan Melanie-nimisen tytön ruumiiseen, mutta Melanien mieli ei suostukaan antautumaan ilman taistelua. Ja mitä sitten tapahtuu, sen voit lukea itse...

Kirjasta on elokuva tekeillä, mutta siitäkään ei vielä ole kovin tarkkoja tietoja. Ohjaaja on nimeltään Andrew Niccol. Stephenie Meyerin omilla virallisilla sivuilla tämä tieto vahvistetaan, mutta mitään aika-arviota ei vielä anneta (http://www.stepheniemeyer.com/thehost_movie.html).