Otsikko
Kysyin tämän kysymyksen jo koskien nuorten kirjallisuutta, mutta kysyisin vielä samaa, mutta lasten kirjallisuudesta: Mitä suosittelisit sellaiseksi kirjaksi,…

Kysytty

Hei,

Kysyin tämän kysymyksen jo koskien nuorten kirjallisuutta, mutta kysyisin vielä samaa, mutta lasten kirjallisuudesta:

Mitä suosittelisit sellaiseksi kirjaksi, joka on lapsille suunnattu satukirja/romaani, ja siinä käsitellään itsetuntemusta/itseensä tutustumista. Myös esim. seikkailullinen, opettavainen, oivaltava. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjallisuuden klassikoita voi aina suositella. Esimerkiksi Astrid Lindgrenin Ronja ryövärintytär ja Veljeni Leijonamieli, Marjatta Kureniemen Onneli ja Anneli -kirjat, Michael Enden Tarina vailla loppua.

Uudemmasta lastenkirjallisuudesta Tomi Kontion palkittu Keväällä isä sai siivet sekä Koira nimeltään Kissa -kirjat ovat sellaisia, joita voi lämpimästi suositella. Tuore Finlandia Junior voittaja Anja Portin Radio Popov on myös edellisten lailla lämminhenkinen ja jännittävä seikkailu.

Kirjasammon Sivupiiri-sivustolta voi etsiä lisää sopivaa lastenkirjallisuutta https://www.kirjasampo.fi/fi/sivupiiri