Otsikko
Kysyin mitä omiin tietoihini on ilmestynyt teksti Your library card expires in 13 days tarkoittaa ja sain vastaukseksi että "Kortiltasi puuttuu henkilötunnus,…

Kysytty

Hei, Kysyin mitä omiin tietoihini on ilmestynyt teksti Your library card expires in 13 days tarkoittaa ja sain vastaukseksi että "Kortiltasi puuttuu henkilötunnus, minkä vuoksi se on ollut voimassa vain yhden vuoden" En nyt ihan ymmärrä vastausta, koska nykyinen korttini on otettu käyttöön lokakuussa 2005 ja on toiminut moitteetomasti koko tuon ajan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korttiisi onkin näköjään jo lisätty henkilötunnus ja siitä on poistettu umpeutumispäivä.

Helmet-järjestelmässä otettiin vasta noin vuosi sitten käyttöön tuo ilmoitus kortin voimassaoloajan umpeutumisesta. Samassa yhteydessä kaikkiin niihin asiakastietueisiin, joista puuttui henkilötunnus, lisättiin umpeutumisaika, jos sitä ei syystä tai toisesta siellä vielä ollut. Vaikuttaa siis siltä, että sinun asiakastietueestasi on aikoinaan kirjastokorttiasi tehtäessä vahingossa unohdettu henkilötunnus, ja koska kyseessä on ollut vahinko, kortille ei tuolloin ole myöskään määritelty vuoden voimassaoloaikaa. Kaikille niille uusille asiakkaille, joilla ei ole suomalaista henkilötunnusta, merkitään jo korttia tehtäessä sen umpetumisaika, ja näin on tehty myös ennen kuin tuo mainittu ilmoitus otettiin käyttöön..

0 ääntä

Kommentit

Vastauksena kysymykseeni: mitä tarkoittaa librairies tuli jotakin sekamelskaa, absurdia abrakadabra-höpötystä?