Kyselinkin jo aiemmin esikko-runosta, mutta olin muistanut aivan väärin sanat. Vieläkään minulla ei ole varmaankaan oikein sanoja, mutta runo kertoo useammasta…

Kysytty

Hei! Kyselinkin jo aiemmin esikko-runosta, mutta olin muistanut aivan väärin sanat. Vieläkään minulla ei ole varmaankaan oikein sanoja, mutta runo kertoo useammasta kukasta ja yksi ehkä ensimmäinen säe kertoo esikosta ja meni ehkä näin: olen kevään lapsi auringon tai olen auringon lapsi kevään... Yksi säkeistä kertoo orvokista ja olen orvon kukka orvokki... tai jotenkin sinne päin. Valitettavasti voin olla sanoissa taas harhateillä, mutta sen tiedän varmaksi, että runo kertoi useista eri kukista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, kiitokset tarkennuksesta, näillä tiedoilla löysimme oikean kirjan! Eli etsimäsi runo tai runot löytyvät Laura Järvisen teoksesta Kukkalapsia (WSOY, 1944). Teos on kuvakirja, jossa on kaikkiaan 12 runoa eri kukista.