Kuusikymmenluvulla luin jostain Mark Twainin kirjasta lyhyen humoristisen jutun jonka otsikko oli muistaakseni "järkyttävä onnettomuus". Juttu kertoi lehden…

Kysytty

Hei
Kuusikymmenluvulla luin jostain Mark Twainin kirjasta lyhyen humoristisen jutun jonka otsikko oli muistaakseni "järkyttävä onnettomuus". Juttu kertoi lehden toimitukseen viime hetkellä tuodusta uutisesta joka meni painoon kovalla kiireellä oikolukematta. Tietäisikö joku mistä teoksesta ko juttu löytyy tai löytyisikö se mahdollisesti netistä? Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
etsimäsi humoristinen novelli on nimeltään Herra Bloken uutinen ja se on alunperin vuodelta 1865. Internetissä tarina on luettavissa englanniksi vaikkapa tässä palvelussa: https://americanliterature.com/author/mark-twain/short-story/mr-blokes-…
Suomenkielinen novelli löytyy Tammen vuonna 1963 julkaisemasta kirjasta Mark Twainin parhaat.