Kuuntelin pienenä satua, joka kertoo prinsessasta ja sen elämästä hovissa. Mikä on sadun nimi ja kuka sen on kirjoittanut? Satu ei ole kirjoitettu nyky…

Kysytty

Kuuntelin pienenä satua, joka kertoo prinsessasta ja sen elämästä hovissa. Mikä on sadun nimi ja kuka sen on kirjoittanut?
Satu ei ole kirjoitettu nyky-suomella ja (jos oikein muistan) kielellä on erityinen tyyli, joka sai sadusta pelottavan vaikka se ei sitä ollut. Sadussa on välillä runoja tai lauluja ja luulen että satu on vanha.
Prinsessalla on sadussa lintu, jonka nimi on Lintu Sininen tms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on varmaankin Zachris Topeliuksen satunäytelmä Lintu Sininen. Näytelmässä esiintyvät prinsessat Florinna ja Forella sekä muuta hovin väkeä. Näytelmän löydät Nurmijärven kirjastoista kokoelmasta Topeliuksen kauneimmat näytelmät, WSOY 1979.