Kuuntelin jokin aika sitten jännitysromaanin , jossa kerrottiin nuoresta tytöstä (Ellie?), jonka sieppasi hänen lyhytaikainen matematiikan kotiopettajansa (…

Kysytty

Hei. Kuuntelin jokin aika sitten jännitysromaanin , jossa kerrottiin nuoresta tytöstä (Ellie?), jonka sieppasi hänen lyhytaikainen matematiikan kotiopettajansa ( Noel?).

Tarina kerrotaan ensin äidin elämän kautta, sitten Noelin ja vielä äidin "poikaystävän" Floydin (?) elämän.
Noel telkeää Ellien kellariinsa, jossa tyttö lopulta synnyttää tytön (Hope?). Noel on hankkinut pakastimeensa spermaa ja oikealla hetkellä hän hedelmöittää Ellien tainnutettuaan hänet ensin. Lopulta Noel jättää Ellien kellariin kuolemaan.

Äiti ei usko tyttärensä karkaamiseen, kuten poliisit. Hän pääseekin selville, mitä on tapahtunut alettuaan seurustelemaan Floydin kanssa. Noelkin on seurustellut Floydin kanssa ja lopulta Hope päätyy Noelin kasvatettavaksi.

Nyt en tietenkään muista kirjan nimeä. Selviäisiköhän se näillä tiedoilla?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Lisa Jewellin romaani Sitten hän oli poissa (2019). Siinä 15-vuotias Ellie Mack katoaa ja hänen äitinsä Laurel jää elämään menneisyydessä. Yllättäen äiti alkaa seurustella hurmaavan Floydin kanssa ja tutustuu myös hänen lapsiinsa. Yksi heistä on Poppy, joka näyttää aivan Ellieltä.