Kuuluuko Pekka Leppänen (1867-1943) Wikipediassa luokkaan "Ilomantsin kunnanvaltuutetut"? Hän on toiminut kansanedustajamatrikkelin mukaan Ilomantsin…

Kysytty

Kuuluuko Pekka Leppänen (1867-1943) Wikipediassa luokkaan "Ilomantsin kunnanvaltuutetut"? Hän on toiminut kansanedustajamatrikkelin mukaan Ilomantsin kuntakokouksen jäsenenä. Kuntakokoushan oli kunnanvaltuustojen edeltäjä.

Vastaus

Vastattu

Arkistojen portti -sivuston mukaan kuntakokouksilla ja kunnanvaltuustoilla oli paljon yhteisiä tehtäviä. Ehkäpä siksi kuntakokouksen jäsenkin on liitetty kunnanvaltuutettujen ryhmään.

http://wiki.narc.fi/portti/index.php/Kuntakokoukset_ja_kunnanvaltuustot