Kuuluuko joululaulun "Sinivuorten yö" viimeisen säkeistön loppu "mennä tonttuset voi ilomielin" vai "tulla tonttuset voi ilomielin"? Olen kuullut molempia…

Kysytty

Kuuluuko joululaulun "Sinivuorten yö" viimeisen säkeistön loppu "mennä tonttuset voi ilomielin" vai "tulla tonttuset voi ilomielin"? Olen kuullut molempia käytettävän, ja ainakin itse käyttäisin ennemmin ensimmäistä, koska viimeisessä säkeistössä sanotaan tonttujen menevän takaisin Sinivuorille.

Vastaus

Vastattu

Laulun sanat löytyvät monista joululaulukirjoista. Neljännessä säkeistössä lauletaan  "mennä tonttuset voi ilomielin" ja kolmessa ensimmäisessä  "tulla tonttuset voi ilomielin".