Kuulin viime vuonna Ylellä näytetystä dokumentista, joka kertoi lauluntekijöistä/sanoittajista. Mielestäni suomalaisista. He mainitsevat dokumentissa myös…

Kysytty

Hei! Kuulin viime vuonna Ylellä näytetystä dokumentista, joka kertoi lauluntekijöistä/sanoittajista. Mielestäni suomalaisista. He mainitsevat dokumentissa myös jonkun vanhan aiheeseen liittyvän kirjan, joka toimii sanoittajien "raamattuna".

Mikäköhän dokumentti on ollut kyseessä ja mistä kirjasta he puhuivat?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Juha Itkosen juontama dokumenttisarja "Minun musiikkini", jonka jaksot ovat edelleen katsottavissa Yle Areenassa.

Teostieto löytynee kyseisistä jaksoista, mutta yksi vaihtoehto tällaiseksi sanoittajien raamatuksi voisi olla Heikki Salon Kahlekuningaslaji.

Se on tosin julkaistu vuonna 2008 eikä näin ollen mene välttämättä vielä erityisen vanhasta teoksesta.

Muita aihetta sivuavia vaihtoehtoja voisivat olla dokumenttisarja "Rock-Suomi" sekä radio-ohjelma "Hitin kaava".