Otsikko
Kuulin serkultani nuorisokirjasta nimeltä "Lofootin tai Lofoottien Liisa", jonka hän on lukenut joskus 1940-luvulla. Kirjailija ei ole tiedossa. Mistähän…

Kysytty

Kuulin serkultani nuorisokirjasta nimeltä "Lofootin tai Lofoottien Liisa", jonka hän on lukenut joskus 1940-luvulla. Kirjailija ei ole tiedossa.
Mistähän kirjasta mahtaa olla kyse, löytyykö sitä kirjastoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Otavan Tyttöjen kirjastossa 1943 ilmestynyt tanskalaisen Estrid Ottin (1900-67) Lofotin Liisa : kertomus tytöille. Kirjassa 13-vuotias Liisa matkustaa talveksi sukulaistensa luo Norjaan, missä hän tutustuu kalastajakylän arkeen Lofooteilla ja kokee erilaisia seikkailuja serkkunsa Livin kanssa.

Lofotin Liisaa löytyy lukuisista kirjastoista eri puolilta Suomea.