Kuulin huhun että kirjastosta saa nyt myös lainata luistimia? onko totta? ja mikä mahtaa olla luistimien päivä/hinta?

Kysytty

kuulin huhun että kirjastosta saa nyt myös lainata luistimia? onko totta? ja mikä mahtaa olla luistimien päivä/hinta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä vain, Helsingissä Herttoniemen kirjastosta ja Roihuvuoren kirjastosta saa lainattua luistimia ja useita muitakin talviurheiluvälineitä. Tarjolla on tyttöjen ja poikien luistimien lisäksi retkiluistimia. Luistimet on luetteloitu osoitteesta http://www.helmet.fi löytyvään HelMet-hakuun, josta voi tarkistaa niiden saatavuuden etsimällä teoksen nimellä hakusanalla ”luistimet”. Haun yhteydessä näkyy myös saatavilla olevien luistinten koko.

Kirjaston muun aineiston tavoin luistinten lainaaminenkaan ei maksa mitään. Luistinten laina-aika on yksi viikko, eikä niitä voi varata. Muut Herttoniemen ja Roihuvuoren kirjastoista lainattavat urheiluvälineet ovat sukset, monot, sauvat, lumikengät, kävelysauva, askelmittari ja jumppakeppi. HelMat-hausta voi tarkistaa niidenkin saatavuuden etsimällä urheiluvälineen nimellä.