Kuulin, että Helsingin Kallion osa-alue Siltasaari olisi aikoinaan ollut ihan oikea saari ennenkuin se yhdistettiin Kallioon täyttämällä välissäoleva vesialue…

Kysytty

Kuulin, että Helsingin Kallion osa-alue Siltasaari olisi aikoinaan ollut ihan oikea saari ennenkuin se yhdistettiin Kallioon täyttämällä välissäoleva vesialue maalla. Haluaisin tietää, että missä kohtaa Siltasaarta menee alkuperäisen saaren raja ja mistä alkaa täyttömaa? Olisi kivaa tietää alkuperäisen saaren koko!