Kuulin aikoinaan Jouluradiosta kappaleen jonka säkeistö kuulosti meistä suomalaisista kaksimielisenä "Homppeli pomppeli eisakapita.. jne". Kyseinen kappale on…

Kysytty

Hei!

Kuulin aikoinaan Jouluradiosta kappaleen jonka säkeistö kuulosti meistä suomalaisista kaksimielisenä "Homppeli pomppeli eisakapita.. jne". Kyseinen kappale on minusta kaunis ei tämän takia mutta melodiltaan. Muistan tästä vain kyseisen kohdan joka jäi mieleen eikä kappaletta ole esitetty enää vuosiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla tanskalaisen Henning Köien säveltämä Nisse-polkka? Suomenkieliset sanat lauluun kirjoitti Saukki (Sauvo Puhtila).

Laulun kertosäkeessä on etsityn kaltaisia riimejä: Hupsis tupsis huppelirupsis / piirissä pyörivät puppelijupsis ... Hupsis tupsis pimpelipompeli / hiiri se kissalle takkia ompeli