Kuulemani mukaan joillakin alueilla ruotsinkielisen Pohjanmaan pohjoisosissa esiintyy kansanuskomuksissa paha olento nimeltä Raamt. Onko tällä olennolla…

Kysytty

Kuulemani mukaan joillakin alueilla ruotsinkielisen Pohjanmaan pohjoisosissa esiintyy kansanuskomuksissa paha olento nimeltä Raamt. Onko tällä olennolla suomenkielistä nimeä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaj Korkea-ahon uudessa kirjassa Tummempaa tuolla puolen päähenkilö Christoffer kerää tietoja muinaisesta legendasta, oliosta nimeltä Raamt. Sanaa ei ole käännetty suomeksi alkuteoksesta Gräset är mörkare på andra sidan.

Lähde: https://www.tornio.fi/index.php?p=Syksy2012

Muuta tietoa en löytänyt Raamt –olennosta.