Kurun haaksirikon muistomerkki Kalevankankaan hautausmaalla Tampereella. Muistomerkkiin on kaiverrettu 14 vainajan nimet. Miksi heidän nimensä ovat…

Kysytty

Kurun haaksirikon muistomerkki Kalevankankaan hautausmaalla Tampereella. Muistomerkkiin on kaiverrettu 14 vainajan nimet. Miksi heidän nimensä ovat muistomerkissä, eivät muiden?

Vastaus

Vastattu

Kurun haaksirikon muistomerkki Kalevankankaalla on pystytetty yhteishaudalle, johon on haudattu neljätoista onnettomuuden uhria - monumentissa on näiden neljäntoista vainajan nimet. Kalevankankaalle on haudattu kaikkiaan 32 onnettomuudessa menehtyneestä 138 ihmisestä.

Lähde:
Jari Niemelä, Tampereen patsaat - ja muistolaatat

1 ääntä

Kommentit

Kuru-laivan kyydissä kulki matkustajia useista pitäjistä Näsijärven rannoilta. Niinpä uhrien hautoja ja muistomerkkejä on muuallakin kuin Kalevankankaalla.