KUPARIYÖT KIRJAA ODOTETAAN JOUKOLLA KUPARIYÖT KIRJAA SUOMEN KIRJASTOIHIN LUETTAVAKSI. KÖYHÄN KANSAN PUOLUSTUSPUHEENVUORO, HENKEÄSALPAAVAN KAUNIISTI KIRJOITETTU…

Kysytty

ODOTETAAN JOUKOLLA KUPARIYÖT KIRJAA SUOMEN KIRJASTOIHIN LUETTAVAKSI.
KÖYHÄN KANSAN PUOLUSTUSPUHEENVUORO, HENKEÄSALPAAVAN KAUNIISTI KIRJOITETTU HISTORIALLINEN TEOS SUOMESTA VUOSILTA 1904-1918.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kupariyöt on varmasti tutustumisen arvoinen kirja.

Tekijä: Armas K. Baltzac; Andrew K. Baltzac
Kustantaja: Gloria Kustannus
Vuosi: 2018

Kirjan takakansi kertoo näin: "Ainutlaatuinen kirja Suomen historiasta. Miten liittyvät toisiinsa sisällissodan aikaisten ihmisten selviytyminen, Suomen mustalaisten osuus tähän historian kipeään ajanjaksoon, Mannerheim ja nuori savolaspoika nimeltä Viktor? Kupariyöt on ihmeellinen tarina nuoresta Viktorista, jota yritetään houkutella välillä valkoisten ja välillä punaisten puolelle. Viktorilla on vastassaan Mannerheim, jota punaiset kutsuvat paholaiseksi. Viktor on seissyt punaisten ja valkoisten keskellä: näkyväisen maailman rajalla - kuilun ja valon portailla - kuolemanpelossa ja rukoillut rauhaa, niiden ihmisten puolesta, jotka taistelevat elämän ja kuoleman kamppailua aatteidensa puolesta. Monet näistä ihmisistä itkevät, kärsivät ja kuolevat ja ne, jotka jäävät eloon eivät koskaan palaudu entiselleen."

Helmet kirjastoihin sitä on tilattu jo 7 kpl. Kannattaa pistää itsensä hyvissä ajoin varausjonoon. Tiedämme silloin hankkia tarvittaessa lisäkappaleita.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2372324__SKUPARIY%C3%96T__Orightresult__U__X7;jsessionid=A84B65CFD9508A4999C173F8348FB6CA?lang=fin&suite=cobalt

3 ääntä

Kommentit

’Kävelin kirjastossa, siinä oli niitä kirjoja kansineen esillä. Tämä’ kupariyö siinä törrötti. Ajattelin ensin, että siinä on jokin uusi suomennos Honore de Balzackin ’iloinen seurue maantiellä’, kirjasta. Lainasin sen, ajattelin,että yrittäisin lukea sitä. Vaikka heti näin että se oli paksu kirja, ja siinä on heti se yleinen arvio,että paksu kirja on aina parempi kuin ohut kirja, joka ei ole oikea kirja ollenkaan. Sen vuoksi jotkut kirjoittavat paksuja kirjoja että niihin saadaan jo kokonsa vuoksikin huomiota. Mutta tämä kirja niin kuin nyt monet muutkin paksut kirjat osoittautui sormivoimistelu kappaleeksi. Ja heti noiden kansien välistä kurvas näkyviin herra Veijo Baltzarin tyyli, no lyömävirheistä siihen oli sitten tullut tuo Baltzac.
Miksi sano mitään lyhyesti, kun sen voi sanoa monin sanoin. Ei tämä ’kupariyö’kijana puikea paljon mihinkään yleisettä tyttöjen ja poikien ylikaunokirjallisuudesta. Siinä on jo moneen kertaa eri kirjoihin perseet kireäksi istutettua suomen -20 vuosisadan alkuhistoriaa, historiankirjana se kuitenkin on siihen aikaan soimaton jo kielensä ja repliikkiensäkin vuoksi, tuon ajan romanit eivät haastelleet tuolla tavoin,vaan: ”Siel ol miehet tälvisii,ku sivasti härät, letämän kulkiit” eivätkä sen väen miehet kapinan aikana kulkeneet maanteitä, ne olivat metsien kätköissä, naiset ja lapset kulkivat maateitä, mitä nyt kulkivat.
Kerronaltaan se jatkaa Veijo Baltzarin paksuja kirjoja