Kuolinilmoituksista tuttu värssy: Tallentakaa menneen parhaat muistot. Muiden olla antakaa, kuin ennen voimissain te minut muistakaa. Kenen runo ja onko se…

Kysytty

Kuolinilmoituksista tuttu värssy:
Tallentakaa menneen parhaat muistot.
Muiden olla antakaa, kuin ennen voimissain te minut muistakaa.

Kenen runo ja onko se vain osa pitemmästä? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistolause on kokonaisuudessaan:

"Olen siirtynyt vain rauhaan lempeään,
silti teidän olen, lähellenne jään.
Tallentakaa menneen parhaat muistot,
muiden olla antakaa.
Kuin ennen voimissani te minut muistakaa.”

Värssylle ei ole toistaiseksi löytynyt tekijää.

Kysymäsi lause on ns. muistolause. Muistolauseet saattavat olla sellaisia, että joku on kuolinilmoitukseen tai adressiin muotoillut lauseen, jonka moni muukin on kokenut osuvaksi. Tällöin alkuperäisen lauseen tai värssyn sanoja tai kirjoittaja on jäänyt tuntemattomaksi. Muistoruno on saattanut muuttuakin alkuperäisestä tai se on osa jotakin runoa.

37 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aila Meriluodon runo:
”Olen siirtynyt
rauhaan lempeään,
silti teidän olen,
lähellenne jään.
Tallentakaa menneen parhaat
muistot, muiden olla antakaa.
Kuin ennen voimissain
te minut muistakaa. ”