Kuntoutuslaitokset palaavat toimimaan normaalisti milloin?

Kysytty

Kuntoutuslaitokset palaavat toimimaan normaalisti milloin?
Niin että paikalla ovat terapeutit, fyssat, psykologit ym?
Onko tästä tehty päätöksiä?

Vastaus

Vastattu

Kela on linjannut 11.5.2020, että kuntoutuspalveluja voi alkaa toteuttaa lähipalveluina 1.6.2020 alkaen.

https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-kuntoutuspalvelut-ajankohtaista/-/asset_publisher/Aw8qiePfWs1Y/content/kelan-kuntoutuspalvelujen-toteuttaminen-1-6-2020-alkaen

Hallitus linjasi 23.6.2020, että suositus yli 70-vuotiaiden fyysisten kontaktien välttämisestä kumotaan ja matkailurajoituksia puretaan edelleen heinäkuun alussa. Myös yleinen etätyösuositus kumoutuu 1.8.2020 https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/hallitus-linjasi-neuvottelussaan-rajakysymyksista-etatyosta-ja-yli-70-vuotiaita-koskevista-suosituksista

Osa kuntoutuspalveluista on siis jo käynnistänyt toimintaansa 1.6. ja monet varmaan käynnistelevät lisää toimintojaan heinä-elokuussa. Heinäkuu on tietysti suosittu lomakuukausi, joten silloin voi olla vielä hiljaista. Palvelut saattavat käynnistyä normaaleina vasta kesälomakauden jälkeen. Tiedotusta kannattaa seurata kuntoutuslaitosten nettisivuilta. esim. Päiväkumpu Lohja , Espoon keskuksen fysioterapia tai Mielenterveystalo.fi