Kuntalaisaloitteen tekeminen turvallisen liikennekulttuurin puolesta.

Kysytty

Kuntalaisaloitteen tekeminen turvallisen liikennekulttuurin puoelsta, puuttuvat Espoontorin liikennevalot.

Haluan reklamoida HSL:n bussien ylinopeudesta sekä osoittaa olevani oikeassa. Varsinkin bussikuskin päivästä riippuen ei voi olla varma nouseeko entisen ferrarikuskin vain tulevan hornet-lentäjän kyytiin.

Kiitos edeltävästä vastauksesta samaan aiheeseen liittyen. Nyt sain Suunnolta vastauksen. Datan käyttö muuhun kuin urheilutarkoitukseen on kiellettyä.

Mikä muu softa venyisi tähän riittävähän hyvin ja olisi ilmainen eikä olisi Yrityksen mainehaittaa mukana? Halausin siis visaulisoida kadunpätkien tarkkuudella nopuden ja kuljetun matkan. Google maps näytti mutkat suoriksi vedetyltä, ehken osannut käyttää sitä oikein.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoolainen voi tehdä kuntalaisaloitteen täällä: Kuntalaisaloite.

Myös Espoon kaupungin e-asiointi sivustolla voi antaa palautetta kaduista ja liikenteestä. Espoon kaupunki

Aloitteessa ei välttämättä tarvita tarkkoja faktatietoja, mutta tietenkin ne ovat perusteluina vakuuttavia.

Auton nopeutta voi mita autossa istuessaan googlen nomeusmittari sovellutuksella. Googlen nopeusmittari

Autotarvikeliikkeet myyvät myös irrallisia nopeusmittareita esim. Motonet

Jos epäilet säännöllistä ylinopeutta jollain kadulla, siitä voi jättää vinkin poliisille. He voivat silloin suorittaa siellä nopeudenvalvontaa pistokokeena. Poliisi

Busseja koskevaa palautetta voi antaa myös HSLn sivustolla. HSL

0 ääntä

Kommentit

Poliisin neuvon on ollut että ensisijaisesti annetaan palaute kuljettajalle, poliisia odottaessa kun voi sattua vahinko. Kysyjän mainitsema reklamaatio toivottavasti on menossa kujettajien työnjohdolle.