Kun on semmosia taipuvakantisia vitsikirjoja niin oisko niitä samantyyppisiä kepposkirjoja? Olisin tosi tosi iloinen jos semmoinen löytyisi! Ei sen tietenkään…

Kysytty

Kun on semmosia taipuvakantisia vitsikirjoja niin oisko niitä samantyyppisiä kepposkirjoja? Olisin tosi tosi iloinen jos semmoinen löytyisi! Ei sen tietenkään tarvitse olla taipuvakantinen, kunhan siinä on kepposia mitä vois tehdä kaverille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästään kepposia sisältävää kirjaa ei valitettavasti löytynyt. Pirkko-Liisa Perttulan toimittamassa kirjassa Kelvoton koululainen vaihtaa vapaalle on kuitenkin lopussa luku "Riiviötemppuja", joka sisältää muutaman sivun verran kepposia. Aiheesta voi myös löytyä vinkkejä kaunokirjallisuudesta (esim. Vaahteramäen Eemeli, Pikku Nikke, Kapteeni Kalsari). Vähän vanhempaa keppostelua Helsingin seudulla kuvaa kirja Tervomaa, Raija : Stadin skloddit braijaa : leikkejä, kujeita ja koiruuksia.
Kirjojen sijainti- ja saatavuustiedot saa pääkaupunkiseudun kirjastojen HelMet -tietokannasta http://www.helmet.fi