Kun olen sijaintijonossa 1, tarkoittaako se että po. kirjat ovat nyt jo haettavissa, vai että palautuksen jälkeen olen ensimäinen lainaaja. Tein äsken…

Kysytty

Hei, Kun olen sijaintijonossa 1, tarkoittaako se että po. kirjat ovat nyt jo haettavissa, vai että palautuksen jälkeen olen ensimäinen lainaaja. Tein äsken varauksia ja tämä jäi epäselväksi. Pitääkö heti hakea samana päivänä, kun lukee Vanhentuu 26.1.

Vastaus

Vastattu

Varaukset ovat noudettavissa vasta, kun olet saanut noutoilmoituksen. Sen jälkeen noutoaikaa on viikon verran, noutoilmoituksessa näkyy viimeinen noutopäivä.

Jos olet ensimmäisenä jonossa, saat seuraavaksi palautuvan teoksen. Jos teos on hyllyssä, saat sen ensimmäisenä.

Varaukset vanhentuvat yhden vuoden jälkeen, eli tänään 26.1.2021 tehty varaus poistuu 26.1.2022, jos sitä ei ole voitu siihen mennessä toimittaa.