Kun haluan lukea vain sanomalehtiä (ei siis aikakauslehtiä), tarvitsenko silloinkin näitä Zinio ja Press D ja Press N ohjelmia ja tunnuksia ? En ole koskaan…

Kysytty

Kun haluan lukea vain sanomalehtiä (ei siis aikakauslehtiä), tarvitsenko silloinkin näitä Zinio ja Press D ja Press N ohjelmia ja tunnuksia ?

En ole koskaan lainannut vielä edes E-kirjaa, mutta se näyttäisi olevan helpompaa kuin lehtien lainaaminen,E- sanomalehtien kohdalla en näe Lauttasaaressa mitään mainintaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastot tarjoavat kolme erilaista sähköistä sanomalehtipalvelua. EPress sisältää noin 75 kotimaista maakunta- ja paikallislehteä. EPressin lehdet ovat luettavissa vain kirjastojen asiakaskoneilla, etäkäyttömahdollisuutta ei ole. Myöskään mitään erillistä käyttäjätunnusta tai salasanaa ei tarvita.

Helsingin sanomien verkkolehti (näköislehti) on myös luettavissa kirjaston asiakastyöasemilla ilman mitään salasanaa. Helsingin kirjastoissa Hesarin verkkoversiota voi lukea myös omalta (kannettavalta) tietokoneeltaan kirjaston tiloissa. Täytyy vain kirjautua avoimeen Stadinetti-verkkooon.

Ulkomaisia sanomalehtiä sisältävä PressDisplay-lehtipalvelu on käytettävissä sekä kirjaston asiakaskoneille ilman mitään salasanaa ja käyttäjätunnusta. PressDisplayn lehtiä voi lukea kirjastossa myös vapaasti omalta mobiililaitteeltaan. Lukemista varten sinun täytyy ladata laitteellesi PressReader-sovellus ja kirjautua kirjaston avoimeen Stadinettiin. PressReaderiä voi käyttää myös etäkäytössä, siis kotoa käsin. Etäkäyttö toimii verkkopalveluna. Käyttöön tarvitset tietokoneen, Internet-yhteyden ja kirjastokortin. Palveluun kirjaudutaan kirjastokortin numerolla.

Kysy rohkeasti henkilökunnalta apua e-kirjojen lainaamiseen.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Lehdet

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto