Kun eräs kahvinpaahtimo ja maustetehdas kertoo olevansa Vallilasta, esimerkiksi "terveiset Vallilasta" ketsupin televisiomainoksessa, niin onko tosiasia, että…

Kysytty

Kun eräs kahvinpaahtimo ja maustetehdas kertoo olevansa Vallilasta, esimerkiksi "terveiset Vallilasta" ketsupin televisiomainoksessa, niin onko tosiasia, että se on Vallilassa?
Mielestäni Aleksis Kiven kadun varrella, korttelissa, joka rajoittuu Sturenkatuun ja Pääskylänkatuun ei ole Vallilaa, vaan se on Alppiharjua.
Olenko täysin väärässä?
Onko muistikuvani väärä, että tuo kortteli olisi Alppiharjua, vai pestäänkö mainonnassa sijaintia trendikkäämmäksi?

Vastaus

Vastattu

Helsingin karttapalvelusta voi tarkistaa kaupunginosien rajojen sijainnit. Kaupunginosien rajat saa näkyviin kohdasta Aineistot > Aluejaot > Kaupunginosat. Alppiharjun ja Vallilan raja kulkee Aleksis Kiven katua Sturenkadun ja Hämeentien välissä.

Karttakuva, jossa näkyy Alppiharjun ja Vallilan kaupunginosien rajat.