Otsikko
Kumpi on ensin aakkosjärjestyksessä, Sale vai S-market?

Kysytty

Kumpi on ensin aakkosjärjestyksessä, Sale vai S-market? Tuo väliviiva varmaan jotenkin vaikuttaa asiaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitoimiston ohjepankin mukaan yhdysmerkki ei vaikuta aakkostamiseen, vaan sana aakkostetaan ikään kuin merkkiä ei olisi. S-market on siis tässä mielessä aakkosjärjestyksessä saman arvoinen kuin "Smarket", ja tulee toisin sanottuna järjestyksessä Salen jälkeen.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/aakkostus/ohje/64