Kumpaa sukupuolta ovat poliisin, tullin ym. käyttämät työkoirat? Nartuilla on kiima kahdesti vuodessa ja silloin ne ovat hajamielisiä ja eivätkä töissä…

Kysytty

Kumpaa sukupuolta ovat poliisin, tullin ym. käyttämät työkoirat? Nartuilla on kiima kahdesti vuodessa ja silloin ne ovat hajamielisiä ja eivätkä töissä parhaimmillaan. Urokset taas tulevat kaheleiksi ja usein "kuuroiksi" haistettuaan kimaisen nartun tai sellaisen omistajan. Käytetäänkö leikattuja uroksia valtion palveluksessa? Entä narttuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on Tullin huumekoirakoulun esite pdf muodossa.

http://www.tulli.fi/fi/07_Tulli_tutuksi/07_Tullin_huumekoirat/Tullin_hu…
Esitteen mukaan koiran sukupuolella ei ole merkitystä koiran tulevan tehtävän kannalta. Useat koirat saadaan lahjoituksina kasvattajilta. Huumekoirat ovat pääasiassa labradorinnoutajia.
Lisätietoja: Tullin koirakoulu Lapinkyläntie 161 02880 Veikkola, puh. 040-3326944
nettisivu
http://www.tulli.fi/fi/07_Tulli_tutuksi/07_Tullin_huumekoirat/index.jsp