Kukahan on mahtanut kirjoittaa pienen faabelin/runon kärpäsestä joka halusi olla kotka? Mikähän mahtoi olla kyseisen kirjan nimi?

Kysytty

Kukahan on mahtanut kirjoittaa pienen faabelin/runon kärpäsestä joka halusi olla kotka? Mikähän mahtoi olla kyseisen kirjan nimi? Olisin iloinen jos tähän löytyisi vastaus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Augusto Monterroso on kirjoittanut faabelin Kärpänen joka uneksi olevansa kotka. Faabeli sisältyy Monterroson teokseen Musta lammas ja muita eläinsatuja (La Oveja negra y demas fabulas, suom. Tarja Roinila, 1996).

Alla olevasta linkistä voit tarkistaa teoksen saatavuuden oman kirjastoverkkosi kokoelmissa.

https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/welcome