Kukahan oli kirjoittaja ja mikä oli kirjasarjan nimi (lastenkirjat) jossa ensimmäinen osa käsitteli agentti-tietoutta ja toinen tai kolmas oli liidokki kirja…

Kysytty

Kukahan oli kirjoittaja ja mikä oli kirjasarjan nimi (lastenkirjat) jossa ensimmäinen osa käsitteli agentti-tietoutta ja toinen tai kolmas oli liidokki kirja ja yksi oli muistaakseni maalaamista käsittelevä osa. Kaikkiaan taisi olla neljä osaa. Ensimmäisessä osassa oli pääosissa "agentti mustahattu" joka opetti agenttitietoutta. Olisikohan ollut vuoden 1980+ tienoilla nämä kirjat ja tuntui jotenkin brittiteoksilta suomennettuina tietenkin. Täysin siis lastenkirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sarja voisi olla nimeltään Näppärä. Se julkaistiin vuonna 1977 neliosaisena sarjana: 1: Leikitään agenttia, 2: Kokeillaan sähköllä, 3: Painetaan kuvia ja 4: Tehdään liidokki. Sarjan julkaisija oli WSOY, mutta kirjojen kirjoittajia ei mainita. Sarja on alkujaan englanninkielinen.

Kirjasarjan kolmas osa löytyy Ylivieskan kirjastosta, muut osat mm. Oulaisten ja Alavieskan kirjastoista:
http://www.tiekko.fi/