Kuka voi päästä käymään Buckinghamin palatsissa? Onko se avoin yleisölle ja voiko sinne päästä sitten, jos on jonkun siellä asuvan kaveri?

Kysytty

Kuka voi päästä käymään Buckinghamin palatsissa? Onko se avoin yleisölle ja voiko sinne päästä sitten, jos on jonkun siellä asuvan kaveri?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Buckinghamin kuninkaallinen palatsi Lontoossa on suosittu turistinähtävyys. Se on kuningatar Elisabet II:n virallinen asuinpaikka. Pääosin turistit ihailevat sitä ulkopuolelta ja tutustuvat sen ympäristön puistoihin, leveisiin paraatikatuihin ja muihin pienempiin palatseihin. Kesäaikaan Buckinghamin palatsin julkisia tiloja on avoinna myös tavalliselle yleisölle. Vieraat saavat tutustua taidekokoelmiin, huonekaluihin ja vuosittain vaihtuvaan erikoisnäyttelyyn, mikä 2019 on kuningatar Viktorian syntymän 200-vuotisteemainen. Lippujen varaamista ajoissa suositellaan.

Buckinghamin palatsin verkkosivujen kautta voi tutustua niin palatsiin kuin sinne tehtäviin kierroksiinkin. https://buckinghampalace.co.uk/