Otsikko
Kuka valitsi Paula Vesalan valitsemaan arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon?

Kysytty

Kuka valitsi Paula Vesalan valitsemaan arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon?

Vastaus

Vastattu

Arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon sääntöjen mukaan palkinnon saajan valitsee palkintotuomari niistä palkintoehdokkaista, jotka esiraati on asettanut. Suomen Arkkitehtiliiton hallitus nimittää palkintotuomarin sekä esiraatiin kolme jäsentä ja puheenjohtajan.

Säännöt löytyvät kokonaisuudessaan täältä: https://www.arkkitehtuurinfinlandia.fi/wp-content/uploads/2014/10/Arkki….

Arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon on perustanut Suomen Arkkitehtiliitto SAFA vuonna 2011.