Kuka tai ketkä ovat kurahousut, tuli mieleen kun oltiin ulkona,joku nekin on joskus keksinyt... mutta kuka?

Kysytty

Moi.
Kuka tai ketkä ovat kurahousut, tuli mieleen kun oltiin ulkona,joku nekin on joskus keksinyt...
mutta kuka?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kurahousut ovat vedenpitävästä materiaalista valmistetut housut, joita käyttävät erityisesti alle kouluikäiset lapset suojavaatteena ulkoillessaan märällä tai kuraisella säällä. Kurahousujen varsinaisesta keksijästä ei tunnu löytyvän tietoa : vaate on ollut käytössä erityisesti Pohjoismaissa varmaankin ilmastollisista syistä johtuen. Wikipediasta löytyy suppea, mutta informatiivinen artikkeli kyseisestä suojavaatteesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kurahousut