Kuka suomalainen naislaulaja esitti joskus 1990-luvulla surullisen juna-aiheisen popbiisin, jossa puhuttiin kiskoista ja toisen lähtemisestä? Esiintyjä taisi…

Kysytty

Kuka suomalainen naislaulaja esitti joskus 1990-luvulla surullisen juna-aiheisen popbiisin, jossa puhuttiin kiskoista ja toisen lähtemisestä?
Esiintyjä taisi jäädä aika lailla yhden hitin ihmeeksi. Jotenkin muistelisin, että esiintyjän etunimi oli Liisa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko kenties Satu Pentikäisen esittämää kappaletta "Menolippu" ("One way ticket")? Sen alussa taustakuoro laulaa: "Menolippu...kauas pois mua juna vie". Solisti aloittaa: "Katson taaksepäin ja kiskot sinne jää". Satu Pentikäinen on käyttänyt myös pelkkää etunimeä Satu taiteilijanimenään. "Menolipun" hän levytti vuonna 1979.

Tämä ei täysin vastaa kuvaustasi, mutta ehkä jollakulla tämän lukijoista on parempia ehdotuksia.

Satu Pentikäisen esitys Youtubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=eQ3FwAhsaVo

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Se oli Theresa Rosenius, kun lauloi ensin. Oli muuten TV kuuluttaja ammatiltaan.