Kuka runoilija/kirjailija, mistä hänen teoksestaan on seuraava lainaus?

Kysytty

Kuka runoilija/kirjailija mistä hänen teoksestaan on seuraava lainaus?:
"Varhaislapsuuteni paholainen jätti minulle perinnöksi kaiken muun ohella iankaikkisen ´tylsää´, kuin koiran haukotuksen kaikelle mikä oli pelkkää leikkiä. Miksi piru asui Valerian huoneesa? Silloin en sitä miettinyt (eikä Valeria saanut sitä koskaan tietää). Se oli yhtä itsestään selvää kuin ettäminmä asuin lastenhuoneessa. Isä asui työhuoneessa, isoäiti muotokuvassa, äiti flyygelin jakkaralla, Valeria Katariinan instituutissa ja piru Valerian huoneessa. Niin olivat asiat silloin."