Kuka piti Seinäjoella osto- ja myyntiliikettä ensin Kauppakadulla sitten Koulukadulla Ilkan vieressä 1950-luvulta 1970-luvulle asti. Hän oli jo silloin…

Kysytty

Hei

Kuka piti Seinäjoella osto- ja myyntiliikettä ensin Kauppakadulla sitten Koulukadulla Ilkan vieressä 1950-luvulta 1970-luvulle asti. Hän oli jo silloin vanhempi mies, joka oli menettänyt jalkansa luultavasti sodassa, oli siis sotaveteraani. Vaimonsa oli myös joskus tiskin takana.

Me sen ajan koululaiset kävimme ahkeraan siellä joko ruokatunnilla tai koulun jälkeen ja ostimme vanhoja sarjakuvalehtiä. Tex ja muut piccolot, viisi markkaa, vuoden 1963 rahanuudistuksen jälkeen viisi penniä, kannettomat kaksi. Pecos Bill, Akut, muut isommat värilliset 10 markkaa/penniä, viisi kannettomat. Kojootit, Korkkarit ym paksummat 20 mk/p, kympillä kanneton. Sen ajan sarjakuvaharrastusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen Osto- ja myyntiliikettä piti Arvi/Arvid Sjögren. Liike sijaitsi puutalossa osoitteessa Kauppakatu 15, talo purettiin 1960-luvulla.

Mäki, Aki,  Kauppa kävi jotta pirellä piti : Seinäjoen liiketoiminnan varhaishistoriaa, 1988