Kuka päättää mihin teiden varsille laitetaan automaattinen liikeenteenvalvontakamera?

Kysytty

Kuka päättää mihin teiden varsille laitetaan automaattinen liikeenteenvalvontakamera?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valvottavat tiejaksot valitsee poliisi ja Tiehallinnon tiepiiri yhteistyönä.

Lähde: Tiehallinto ja sisäasiainministeriön poliisiosasto:
Automaattinen nopeusvalvonta - Valvontakohteiden suunnittelu ja toteutus (Tiehallinnon sisäisiä julkaisuja 11/2005), http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/4000450-vautomaattinen_nopeusva…