Kuka on säveltänyt ja sanoittanut laulun Pieni juhlija? Tieto EI löydy painetusta Legendaarinen Agit-Propin lauluvihko, se on tarkitsettu. Löytynee vinyyliltä…

Kysytty

Kuka on säveltänyt ja sanoittanut laulun Pieni juhlija? Tieto EI löydy painetusta Legendaarinen Agit-Propin lauluvihko, se on tarkitsettu. Löytynee vinyyliltä v:lta 1974, nimeltään Pieni juhlija LXLP 510, joka taas majailee ainakin Hesan varastossa (ei lainata). Kiitos tiedosta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen Pieni juhlija (myös Voi pientä juhlijaa) on säveltänyt Pekka Streng, sanat ovat Tove Janssonin. Tämä tieto on peräisin Ylen äänilevystön verkkosivulta (http://www.yle.fi/aanilevysto ). Kokoelmalevyllä Pieni juhlija (LXLP510) on Ellipsin esittämä Voi pientä juhlijaa. Singlellä (LRS1036, v. 1969) kappaleen nimenä on Pieni juhlija.