Kuka on säveltänyt ja sanoittanut Emma valssin?

Kysytty

Kuka on säveltänyt ja sanoittanut Emma valssin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emma-valssi on laulukirjojen mukaan kansansävelmä, joten säveltäjää ei tiedetä. Sanat on kirjoittanut Väinö Siikaniemi.

8 ääntä

Kommentit

Onko Väinö Siikaniemi varmasti Emma-valssin todellinen sanoittaja?
Miksi sitten joissakin ännilevytiedoissa (Esim. Ture Aran levytys) Emma-valssin sanoittajaksi ilmoitetaan Evert Suonio?

Tieto kiinnostaa, koska samainen Evert Suonio on myös sekoitettu Julius Krohn "Suonioon" ja merkitty viime vuosina monissa julkaisuissa tämän sanoittamien lastenlaulujen tekijäksi. Väheksymättä Evert Suoniota ihmettelen, miksi juuri hänet tällä tavoin esitetään muidenkin kuin omien sanoitustensa tekijäksi.