Kuka on sanoittanut laulun "Soutuvenheellä Kiinaan"? ja minä vuonna...

Kysytty

Kuka on sanoittanut laulun "Soutuvenheellä Kiinaan"?

ja minä vuonna...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Frank Loesserin kappaleen On a Slow Boat to China suomensi Kullervo (oikealta nimeltään Tapio Lahtinen).

Soutuvenheellä (tai Soutuveneellä) Kiinaan -kappaleen levytti ensimmäisenä Henry Theel vuonna 1949. Suomennos lieneekin tuolta ajalta.

Myöhempiä versioita ovat tehneet mm. Synnöve Rehnfors (1959), Ragni Malmsten (1978) ja Eino Grön (1990).