Kuka on sanoittanut ja säveltänyt laulun Oravalla veitikalla hieno häntä on, jänöllä on pitkät korvat ja pöperöpää ja sammakko tuo pitkäsääri loikkaa hypähtää?

Kysytty

Kuka on sanoittanut ja säveltänyt laulun Oravalla veitikalla hieno häntä on, jänöllä on pitkät korvat ja pöperöpää ja sammakko tuo pitkäsääri loikkaa hypähtää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oravalla veitikalla on kansanlaulu, jonka tekijää ei ole tiedossa. Sävel on myös kansansävelmä. Laululeikki löytyy kirjoista Sopanen, Satu : Leikkitunti (2001) ja Ystäväni, tuttavani : laululeikkejä lapsille ( 2006).