Kuka on kirjoittanut tämän runon " Hän ympyränsä piirsi, pois minut sulkien mut` rakkaus ja minä me keinon keksimme ja omaan suureen ympyräämme hänet otimme".

Kysytty

Kuka on kirjoittanut tämän runon
" Hän ympyränsä piirsi,
pois minut sulkien
mut` rakkaus ja minä
me keinon keksimme
ja omaan suureen ympyräämme
hänet otimme".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo muistuttaa amerikkalaisen Edwin Markhamin runoa Outwitted:

He drew a circle that shut me out —
Heretic, rebel, a thing to flout.
But Love and I had the wit to win:
We drew a circle that took him in!

Markhamin runoja on suomennettu vain vähän. "Tämän runon haluaisin kuulla 2" (Tammi, 1988) teoksesta löytyy runo nimeltä 'Kuokkamies', mutta siinä ei ollut kyseisiä säkeitä. Erkki Mutru on julkaissut teoksen "Luotilanka" (Koilliskulma, 1989), joka sisältää Mutrun omien runojen lisäksi kaksi Markhamin suomennosta 'Suotuisa hetki' ja 'Velvollisuus', mutta tätä kirjaa en saanut käsiini.

Tässä "Luotilangan" saatavuustietoja:
https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1059991?lang=fin