Kuka on kirjoittanut sadun "Leijona ja hiiri"?

Kysytty

Kuka on kirjoittanut sadun "LEIJONA JA HIIRI" (Hanhiemon satuaarre)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen tarina on alun perin kreikkalaisen Aisopoksen kynästä, joka on tullut tunnetuksi erityisesti eläinsaduistaan (https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aua1b176f1-04ff-4f42-ae76-86858c293d2a).

Hanhiemon satuaarteen lisäksi Leijona ja hiiri -sadusta löytyy versiot esimerkiksi seuraavista kirjoista:

  • Kaiken maailman eläinsadut, Otava 2011
  • Aisopos: Kettu ja haikara: Aisopoksen satuja, WSOY 1985
  • Karvatassujen jäljillä, Weilin + Göös 1996