Kuka on kirjoittanut kyseisen runon ja onko sitä suomennettu? Jos on, kuka on suomentaja ja missä se on julkaistu? Mod Den, som saknar mod, vågar inte vara…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut kyseisen runon ja onko sitä suomennettu?
Jos on, kuka on suomentaja ja missä se on julkaistu?

Mod
Den, som saknar mod,
vågar inte vara rädd.
Endast den, som vågar
möta rädslan, vågar möta
faran. Han är den som
släpper fram sin smärta
och så förvandlar den
till sorg, denna årstid
utan lidanden. Han vågar
leva. Döden är för
honom bara en del
av begravningen.
ur Dikter i svartvitt, 1980

Vastaus

Vastattu

Kyseisen runon on kirjoittanut Gösta Ågren. Se sisältyy kokoelmaan Dikter i svartvitt (1980), jota ei ole suomennettu kokonaan. Sen runoja on kuitenkin mukana v. 1990 ilmestyneessä suomennoskokoelmassa Katve: valittu runous 1955-1985. Runo Mod on tässä kokoelmassa suomennettuna nimellä Rohkeus. Katveen runot on suomentanut Caj Westerberg.