Kuka on kirjoittanut kirjan, jossa päähenkilönä on tyttö, joka on joutunut onnettomuuden vuoksi sairaalaan? Kirjassa oli myös poika, joka toi tytölle…

Kysytty

Hei.
Kuka on kirjoittanut kirjan, jossa päähenkilönä on tyttö, joka on joutunut onnettomuuden vuoksi sairaalaan? Kirjassa oli myös poika, joka toi tytölle mariannekarkkeja sairaalaan, koska ne olivat tytön lempikarkkeja. Jos tytön nimen muistan oikein niin se oli joko Pinja tai Pihla.. Mutta kirjan väri oli punavalkoinen, niin kuin Marianne-karkin kääre.

Vastaus

Vastattu

Muistelemasi kirja voisi olla Tiina Lehtinevan Piparminttupoika (Aikamedia 2011), vaikka kaikki yksityiskohdat eivät täsmääkään.

Kirjassa 19-vuotias Lotta on sairaalassa syöpäleikkauksen jälkeen. Hän tutustuu Jooa-nimiseen poikaan, joka tuo sairaalaan Lotan lempimakeisia, piparminttukarkkeja. Kirjan kansi on punavalkoraidallinen, keskellä sydän.