Kuka on kirjoittanut ajatelman: Tuli vanhaksi, tunsi kuolevansa. Kastoi setelinsä hunajaan, söi ne.

Kysytty

Kuka on kirjoittanut ajatelman:

Tuli vanhaksi, tunsi kuolevansa. Kastoi setelinsä hunajaan, söi ne.

Vastaus

Vastattu

Etsimme kollegan kanssa ajatelmaa teoksista Pää tallella : runoja ikääntyville (LK-kirjat 2008), Eeva Kilven Kuolinsiivous (WSOY 2012) sekä Aforismin vuosisata (WSOY 1997), mutta näistä teoksista sitä ei löytynyt tyylillisestä ja aiheen samankaltaisuudesta huolimatta. Erityisesti Eeva Kilpi on käsitellyt paljon vanhenemista ja tämä olisi sopinut hänen kirjoittamakseen. Tutkailin myös Kai Niemisen teosta Istun tässä, ihmettelen : valitut runot (Tammi 2012), jossa pohditaan elämän katoavaisuutta, mutta tässäkään ei osunut.

Runotietokannasta ei myöskään löytynyt vastaavuutta. Runotietokanta

Muistaisitko, missä yhteydessä olet tämän ajatelman kuullut?

Kenties joku palstamme lukijoista tunnistaa ajatelman.