Kuka on ensimmäinen suomalainen mäkihyppääjä joka on ylittänyt 200m rajan? Ehdokkaita on kaksi, Matti Nykänen vai Toni Nieminen.

Kysytty

Kuka on ensimmäinen suomalainen mäkihyppääjä joka on ylittänyt 200m rajan? Ehdokkaita on kaksi, Matti Nykänen vai Toni Nieminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mäkihypyn pituusennätyksistä löytyy tietoa Suomen Hiihtoliiton sivuilta (https://www.hiihtoliitto.fi/makihyppy-yhdistetty/makihyppy-yhdistetty/h…). Sieltä selviää muun muassa, että ensimmäinen suomalainen 200 metrin rajan ylittänyt oli Toni Nieminen.

5 ääntä

Kommentit

Oikea vastaus on Matti Nykänen
1985 Planicassa kun Nykäselle merkattu 191metriä tulokseksi vaikka Matti Pulli oli kahdensadan kohdalla ja suksien perät tuli siihen kahteensataan. Näin kertoo Antero ”Napu” Verto Matin ent. manageri dokumentissa Matti Nykänen - Elämä on laiffii (2023)