Kuka on biisien Tuulensuojaan(Danny)-Yellow river-, Mamy blue(Kirka), Moi moi vain (Taiska)-Take me high- , Seitsemän päivää(Souvarit), La dolce vita…

Kysytty

Hei!
Kuka on biisien Tuulensuojaan(Danny)-Yellow river-,
Mamy blue(Kirka), Moi moi vain (Taiska)-Take me high- ,
Seitsemän päivää(Souvarit), La dolce vita(Anneli Saaristo),
Enkeleitä toisillemme(Jope Ruonansuu)
alkuperäinen tuottaja ja mikä on näiden alkuperäinen julkaisuvuosi? Sekä äänitysmaa?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

- Tuulensuojaan: Yellow river, es. Christie (säv., san. Christie, Jeff) Epic 510626, alkuperäinen julkaisu single Yellow river / Down the Mississippi line (1970)
Ensimmäinen suomalainen versio Ei aikaa enempää -levy, 1970, Scandia KS840, levytyksen tuottaja todennäköisesti Jaakko Salo

- Mamy blue: ensimmäinen levytys Mamy Blue (italiaksi) / E' finita la primavera, es. Spagna, Ivana (Ricordi 2020047) 1971. Levytyksen tuottaja todennäköisesti Salermo, Massimo
Ensimmäinen suomalainen versio:
Mamy blue / Kun katsoo mua hän silmiin, esittäjä Kirka (Scandia KS 865) (v.1971) levytyksen tuottaja ja sovittaja Olli Heikkilä

- Moi moi vain: alkuperäinen levytys
Take me high / I'm loving you, es. Veres, Mariska (Hollanti) (PE 22091) v. 1975
Suomeksi Moi moi vain / Tulla uudelleen ei voi hetki tää, esittäjä Taiska(Decca SD 5839) v. 1976

- Seitsemän päivää: alkupäinen Sedem dni, es. Ivanova, Mimi (Bulgaria) (Balkanton BTA 11583), vuosi ei ole tiedossa
Suomeksi Souvarit (levyllä Sinisenä lintuna haluaisin lentää) v. 1993

-La Dolce vita: esittäjä Saaristo, Anneli
(säv. Puurtinen, Matti, san. Mali Turkka) tuottaja Matti Puurtinen?
alkuperäinen julkaisu La Dolce Vita [LP] (Fifty –Fifty FFLP1001) v. 1989

- Enkeleitä toisillemme:
esittäjä Ruonansuu, Jope
(säv., san. Ruonansuu, Jope, sov. Asikainen, Risto)
ensimmäinen julkaisu Piinapenkki (AXRCD 1107) v. 1996

Levyn tuottaja ei kaikista kappaleista selvinnyt. Äänitysmaista ei ole tietoa, mutta se lienee ainakin vanhimpien kappaleiden osalta Suomi.