Kuka loi Kalle Tappisen ? Veteraanin laulua lauloi kotiapulainen tiskatessaan keittiökenraali Kalle Tappinen kuorin perunoita laitoin sekaan voita

Kysytty

Kuka loi Kalle Tappisen ?
Veteraanin laulua lauloi kotiapulainen tiskatessaan
keittiökenraali Kalle Tappinen kuorin perunoita laitoin sekaan voita

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalle Tappinen esiintyy Georg Malmstenin kappaleessa Kohtalokas samba, joka joskus tunnetaan myös nimellä Kalle Tappinen. Malmsténin sekä sanoittama että säveltämä kappale tunnetaan parhaiten hänen veljensä Eugen Malmsténin sekä Vesa-Matti Loirin levyttäminä versioina.

Muuta laulua, jossa esiintyisi Kalle Tappinen, ei Suomen kansallisdiskografiasta eli Viola-tietokannasta löytynyt. Tietokantaan on tallennettu tiedot kotimaisista äänitteistä vuodesta 1901 sekä kotimaisista nuoteista vuodesta 1977. Voi olla,että kotiapulaisenne on laulanut kappaletta, joka on elänyt vain perimätietona, eikä siitä näin ollen ole jäänyt jälkeä arkistoihin.

Lähteet:

Viola