Kuka kirjoitti ja mistä löydän lapsuudessa n. 60 - luvulla osaamani runon johon kuului säkeet "pesi pöydän laen ja lattian. Miten tupa nyt kiilsikin…

Kysytty

Kuka kirjoitti ja mistä löydän lapsuudessa n. 60 - luvulla osaamani runon johon kuului säkeet "pesi pöydän laen ja lattian. Miten tupa nyt kiilsikin puhtauttaan, hän pyyhkäisi suoltuvan otsaltaan ja kuunteli portaan kolinaa, tien katsoi jokaista kulkijaa. Hämy lankes, autioitui tie, laps eihän eksynyt tieltään lie?...." "..hymys Marja itkien nyyhkyttää, miks viivyit, miks teit mulle näin?"
Runo kertoo Jeesuslasta kotiin odottavasta Mariasta. Opetuskin runosta löytyy!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään Kerjäläispoika. Se löytyy esimerkiksi
Pohjanpään valittujen runojen kokoelmasta Kaipuu ylitse ajan: valitut runot 1910-1954.